Chongqing

I veckan var jag i Chongqing med jobbet, en stor stad 2 h söderut med flyg från Peking. När vi landade var det regnigt och rätt kallt, som det känns den där första höstdagen när man inser att sommaren är över. De andra två dagarna var det mulet men inte lika kallt. kanske var pga vädret, men jag fick inte världens bästa intryck av staden, den var inte speciellt vacker... Det var en stor stad med rätt mkt risiga byggnader, och en stor brun flod som flyter tvärs igenom. Men jag måste säga att restaurangen som låg i floden ändå var rätt häftig.



Jag och en kollega till mig, Sisley, var med och hjälpte till att sätta upp vårt demosystem på ett kundevent i Chongqing. Här ser ni mig arbeta för fullt =)


Jag och Sisley vid floden


Chongqing bjöd på god hot pot, åh vad jag kommer sakna maten i Kina!


På måndag åker jag tillsammans med min chef till Shanghai för möte. Annars är det väl inte så mkt som händer här nu. Gjorde en inventering av mina inköp häromdan och konstaterade att det nog fortfarande finns lite plats för mer kläder =) Så nu bär det av till marknaden igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0