Sista veckan i Kina och hemma i SE

Jag lever fortfarande i ruset av att vara hemma. Det är helt enkelt underbart =)

Nu ska jag berätta lite om min sista vecka i Kina...

Jag och Maria sammanstrålade i Xi'an för att ett par dagar senare fortsätta mot sol och bad i söder på Hainan. Eftersom Maria missade sitt flyg, oups, så fick jag på egen hand sightseeinga Xi'an. Jag promenerade runt i stan till fots, gick förbi artist street och vidare in på historiska museet. Xi'an var under en lång tid Kinas huvudstad vilket gör att stan har mycket historia. Maria kom äntligen fram på kvällen och dagen därpå besökte vi terrakotta armen, en arme som kom till under Qin dynastin för drygt 2000 år sedan. Det var kejsaren som var lite maktgalen och lät bygga denna arme som han skulle ha med sig i graven när han dog så han kunde fortsätta regera även då. Dock så gjorde han mkt gott åt Kina, det var under honom som landet enades för första gången under en enda dynasti, han standardiserade även skriftspråket och den kinesiska valutan.

artist street

terrakotta armen

Vi cyklade på muren som omsluter Xi'ans stadskärna

När det var dags att ta bussen till flygplatsen för att åka vidare till Hainan upptäcker jag att min plånbok blivit stulen, attans... Så jag fick leva på Maria de sista dagarna i Kina, tack kompis! =)

Hainan var fint, men inte mkt turister alls, av de som var där var de flesta ryssar eller kineser, såklart. Maria och jag som hade hoppats på snygga brunbrända västerländska pojkar fick inse att vi var på fel plats för att spana. Jaja, sol och bad funkade också bra! Dvs när det var sol, det regnade faktiskt en hel del. Dock var det kanonväder en dag, snacka om att vi var snabba ut på stranden då!

Stranden nedanför vårt hostel

utsikt från hostlet

utanför Hainan ligger lilla ön Monkey island där det finns vilda apor

kineserna verkar älska hawaii kläder, man såg ofta en familj där alla matchade varandra med likadana färgsprakande kläder

Väl tillbaka i Beijing så fick jag en av mina bästa dagar på länge. Jag, Emilia, Martin, Veera och Illka var på lyxbrunch - champagne, kaviar, god choklad och uppträdanden, jag kände mig som en drottning! Åt tills jag var såååå mätt... Sen gick vi på spa. Vilken kanonavslutning på min resa!!

brunchen bjöd på alla sorters läckerheter

Martin, Emilia, Illka och Veera hugger in på maten

Jag skulle egentligen åkt hem i måndags, men flyget var inställt så fick vackert vänta ett dygn extra. Men så i tisdags så var jag då äntligen hemma. På kontoret väntade mina två kartonger som jag skickat hem, jiippe som julafton att öppna dem nu!!

Idag blir det Feelgood för första gången på länge, ska boxas med Louise vilket betyder att jag kommer dö, typ =) sen kommer rickard som är på besök i V-ås över och fikar och sen bär det av till Örebro och Therese och Robin för lite partaj! Saknar dig tjejen ska bli så kul att ses!!

Stor kram till alla mina fans, för ja, ni har väl sett på Idol ;) jag är kändis nu ju...

Hemma!

Inte kunde jag tro att gråa, kalla Sverige kunde vara så lockande. Lycklig cyklade jag idag hem från jobbet i regnet, drog in djupa andetag och bara andades frisk luft, underbart...

Igår kom jag hem från Kina. Det kändes konstigt att landa på Arlanda, jag var hemma! Alla omkring en talar plötsligt svenska och man förstår alla skyltar. Dessutom stirrar inte folk och tycker man är konstig.

Min sista tid i Kina blev lite tumultartad. Blev bestulen på min plånbok när jag var i Xi'an, alla kort och kontanter borta. Som tur var hade jag Maria med mig och fick leva på hennes pengar ett tag, tack Maria! =) Typiskt, när jag nästan var tillbaka hemma. Jaja, värre saker har hänt. Jag hade ju tex kvar passet, tänk om det också hade blivit snott, då hade det blivit krångligt att ta sig hem..

Det känns iaf underbart att vara hemma! Har saknat mitt Sverige, min lägenhet, min familj, vänner och kollegor. Den närmsta veckan kommer jag bara att njuta!

Bilder från semesterveckan i Xi'an och Hainan kommer snart, bilderna ligger nu på jobbdatorn.