Hemma!

Inte kunde jag tro att gråa, kalla Sverige kunde vara så lockande. Lycklig cyklade jag idag hem från jobbet i regnet, drog in djupa andetag och bara andades frisk luft, underbart...

Igår kom jag hem från Kina. Det kändes konstigt att landa på Arlanda, jag var hemma! Alla omkring en talar plötsligt svenska och man förstår alla skyltar. Dessutom stirrar inte folk och tycker man är konstig.

Min sista tid i Kina blev lite tumultartad. Blev bestulen på min plånbok när jag var i Xi'an, alla kort och kontanter borta. Som tur var hade jag Maria med mig och fick leva på hennes pengar ett tag, tack Maria! =) Typiskt, när jag nästan var tillbaka hemma. Jaja, värre saker har hänt. Jag hade ju tex kvar passet, tänk om det också hade blivit snott, då hade det blivit krångligt att ta sig hem..

Det känns iaf underbart att vara hemma! Har saknat mitt Sverige, min lägenhet, min familj, vänner och kollegor. Den närmsta veckan kommer jag bara att njuta!

Bilder från semesterveckan i Xi'an och Hainan kommer snart, bilderna ligger nu på jobbdatorn.


KRAM


Kommentarer
Postat av: Helena

Välkommen hem till Sverige! Tänk vad tiden går... :)

2008-10-01 @ 21:25:44
URL: http://helenas.dagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0