Tyst minut och family day

Idag hade vi syst minut för alla de människor som fallit offer för jordbävningen. Alla i hela Kina var tysta i 3 minuter medan polisbilar, ambulanser och andra fordon tutade med sina sirener. Gripande minuter. Det är landssorg nu i 3 dagar så de har ställt in alla nöjesevenmang, stängt av filmkanaler osv. Dyster stämning i stan, man märker att nåt har hänt. Det är helt förskräckligt, finns inte ord helt enkelt...

Nåt roligare, i lördags hade vi Family Day med ABB. Det spelades kinesiska spel, målades, flögs med drakar, sportades osv. Själv spelade jag basket tillsammans med kollegor och provade på att dreja. resultatet blev mindre lyckat tyvärr, se bild nedan...

image47
Jag tillsammans med min avdelning. Från vänster: Laura, Jack, jag, Howard, XiaoDong och Hao. Saknas gör vår svenska chef Johan och Sisley.

image48
Larua och jag försöker lista ut hur man egentligen gör...

image49
TADA! Slutresultatet =) Det ska föreställa en tekanna, men ser mest ut som en pumpa.

Förra veckan hade jag min första kinesiska kurs, det var hur skoj som helst! Har min andra imorrn... Det är bara en kille till i min grupp förutom jag själv, han har redan hunnit gå 9 veckor men läraren tyckte jag kunde prova hoppa in. Så jag får väl ligga i helt enkelt så jag kommer ikapp =)

Nu dusch och sen sova..

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Anna!

Nu är det avgjort, jag hinner inte få mitt visum.
:o( Det betyder alltså att jag inte kan hälsa på dig i helgen. Så jäkla typiskt, hade verkligen sett fram emot det! Men vi får boka in en annan helg framåt sommaren!

Stor kram!
/ Maria

2008-05-27 @ 00:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0