Tillbaka "hemma"

Tillbaka efter min resa till Houston, USA, där jag och mina kollegor i Västerås medverkade på en stor automationsmässa anordnad av ABB. 3000 personer var där inkl ABBare, partners och kunder. Ett maffigt event med andra ord!


Där var mest amerikanska kunder men även från andra länder runtom i världen. Jag höll i hands-on sessioner för vår produktfamilj Compact Products. Presenterade lite om produkten och sen fick kunderna själva prova på att engineera. Var nervös innan för hur det skulle gå men gick bra, var riktigt kul, kunderna var trevliga!


image43
Allt färdigställt innan sessionen börjar

Dock verkar alla vara väldigt trevliga i USA, i alla fall alla de jag träffade på. De är bra på hälsningsfraser och "kallprat". Synd att vi inte hann se så mkt av Houston. Dock hann vi ut till en stor galleria och shoppa lite. Anna S och jag åkte även ut till en stor park och strosade omkring litegrann. En kväll ordnade de också en tripp till deras baseballarena. Vi fick inte se någon match men det var lite fyrverkerier, mat och annat.

Synd att jag inte hann ut och se Houstons Space Center. Fick även redan på en dag för sent att det hade spelats en NBA playoff match i Houston! Den missade jag, tyvärr! Hade ju varit hur kul som helst att se...


Man blir rätt sliten av att flyga länge. I natt sov jag 11 timmar, från kl 19 till kl 6. Försökte hålla mig vaken så länge jag kunde =) Nu mår jag dock bra, får se om jag känner nåt jetlag senare idag.


Denna vecka ska jag bara vara på kontoret, skönt!

kram på er kära vänner


Kommentarer
Postat av: Malin

Gud va du flänger världen runt :) Kina, USA vad är nästa liksom ;) Verkar superkul! Men så klart jobbigt med jetlagen. Verkar läskigt men kul att leda lektioner dessutom på engelska! :) Verkar som att allt är superbra i alla fall! Massa kramar!

2008-05-08 @ 15:59:22
Postat av: Alexander

Niha ma?
Kul att höra att du trivs med det du gör.
vi ses & hörs!
kram kram

2008-05-12 @ 19:55:20
Postat av: Daniel

Hej Anna! Vilken snygg blogg du har. Kan vara skönt att skriva av sig lite, speciellt när man är på utlandspraktik. Kul att du verkar ha det bra och att ABB tar väl hand om dig. Tycker det verkar vara ett glassigt boende du har, stämmer det?

Kram, Daniel

2008-05-13 @ 05:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0