Regn och rusk

Ja det kan man säga, sitter just nu och hör hur det smattrar utanför fönstret. Det har regnat av och till i några dagar nu. I lördags när jag besökte muren regnade det såklart, och var dimmigt så man såg inte så långt, tyvärr. Men det var värt att ta sig dit ändå, absolut! Att "gå på muren" låter som piece of cake, men det var ta mig *pip* ganska krävande. Mycket upp och ner, trappor hit och dit, när vi var på väg ner darrade mina ben.. Men som sagt det var värt det, verkligen häftigt bygge. Och dimman skymde iofs utsikten men gjorde det hela lite mystiskt och nästan spöklikt.





Min kinesiska går framåt, lyckades ha nån form av kommunikation med taxichafförn i lördags, jippie! Han förstod vart jag ville åka =) Men jag låter ju säkert som en 2-åring hehe...

I söndags var jag och Emilia i BeiHai park, vi picnicade och traskade runt och hade en trevlig slappdag! En man stod och målade med vatten på gatan, han skrev mitt namn och målade av Emilia.



På torsdag åker jag till Shanghai! Ska bli superskoj!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad muren är häftig!! Vad säger du om att plocka en soligare dag senare i sommar och göra ett nytt försök? Jag tar med vandringsskorna!



Regn verkar vara temat i Kina just nu, men så är det ju snart midsommar också.. jag börjar bli lite orolig över min flight, är den försenad kan det bli väldigt sent. Men håll tummarna för mig, för jag skulle bli SÅÅÅ besviken om jag inte kom iväg.

Stor kram!!

2008-06-17 @ 14:26:07
URL: http://mariainchina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0