Många kära vänner har man!

Det värmer i hjärtat när man får födelsedagshälsningar från alla sina vänner, tack alla! Jag är så glad att jag har er som vänner, nästan så man blir lite rörd, speciellt när man är så långt borta från alla. Jag har inte haft hemlängtan, förrän igår, då saknade jag Sverige lite! Hoppas ni har det bra där hemma allihop!

I veckan besökte jag och en kollega norra Kina, Harbin, och medverkade på ett seminarium för partners och slutkunder. Vi hjälpte bara till att sätta upp ett var våra demosystem så inte så slitsamt. Spenderade mestadels av själva seminariet med att försöka lista ut vad de olika presentatörerna sa, eftersom allt såklart var på kinesiska =) Men nu kan jag faktiskt förstå ord här och var och ibland till och med få grepp om vad de pratar om, vilket är stort framsteg eftersom kinesiskan var som rena rama grekiskan när jag kom hit! Eller, ja, inte grekiska, men ni vet vad jag menar haha..

Det var kallt och regnigt i Harbin, så riktigt skönt att komma tillbaka till Beijing igår där solen värmde alldeles lagom. Köpte med mig lite souvernirer i form av bröd och korv som var speciellt för norra Kina, en liten röd tofs som ska bringa tur och en docka från Ryssland (Harbin är inte så långt från ryska gränsen). Ni vet en sån där docka som innehåller en docka, som i sin tur innehåller en docka osv. Den minsta dockan innuti var så liiiiiiten. Var tvungen att ta kort på dem.

image50
Laura och jag på flygplatsen. Laura var lite nervös då detta var hennes allra första flygtur, ever.


image51
Ryska dockan, observera att den största är söt, den minsta ser mest ut som en liten apa =)

Igår blev det lite shopping, och sen japansk mat på kvällen. Vi hade egen privat kock. Han impade med lite eld och lågor. Stackarn måste ha blivit jättevarm av att stå i lågorna och stekoset för då och då kom det en tjej med isvatten som han slukade glupskt i två munnar. 

image52

Den japanska maten här är himmelskt god, hemma i SE har vi ett sånt litet sortiment om man jämför med här. Eller så är det bara jag som brukar ta standarden med sushibitar där man får några såna där rullar och laxbitar. Förra helgen åt jag på en annan japansk restaurang, omöjligt att gå därifrån utan att vara proppmätt, så gott!

Nu blir det en sväng till gymet. Kram på er alla där hemma än en gång! Tänker på er och saknar er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0