Så har OS börjat...

Igår var invigning, en spektakulär föreställning som involverade sång av Sara Brightman och den berömde kinesiske sångaren Liu Huan, sång av en liten djärv liten flicka, dans och trummande och uppvisning av Kinas minoriteter med sina olika klädstilar. Igår var första kapitlet och temat var papper - en av Kinas uppfinningar. Kina är känt för The Four Great Inventions - paper, gunpowder, the compass and printing. Under OS kommer de att ta upp dessa en efter en.

Jag satt på 25e våningen i den finaste lägenhet jag sett hittills i Beijing. Vi var ett gäng som tittade på invigningen på TV, men då vi var så högt upp såg vi en del av fyrverkerierna från The Birds Nest på balkongen.

Efter invigningen stack till Sanlitun, bargatan som alltid sjuder av nattliv i Peking, så och igår, såklart! Underbart med människor från olika nationaliteter, alla viftar de med sina flaggor och är stolta över att få vara i hjärtat av OS 2008.

OS har börjat och jag är minst lika laddad som alla tävlande!!

Idag blir en lugn dag med en tur till Glasögonmarknaden (nej jag har inte fått synfel, men de kanske har nice solglasögon =) ). Imorrn ska vi på hike i nordöstra Peking! "Immortal Valley Loop" Ingen aning vad det innebär men hemsidan säger så här: "many pools filled with clear spring water, waterfalls, big trees, wild flowers, some Great Wall, the Miyun Reservoir, and views of valleys and mountains." Spännande =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0