I Beijing

Hej alla,

nu är jag framme! Kom i måndags eftermiddag.

Jag hinner tyvärr inte skriva mkt idag för måste gå innan kontoret stänger och jag har inte Internet hemma ännu...

För er som inte vet ska jag jobba i Beijing i 6 månader. Allt är super än så länge! Jag har supertrevliga arbetskamrater och en bra handledare. Har lägenhet nära kontoret och det är inte så långt till centrum heller. Jag bor iofs i princip mitt i Beijing. Att ta sig nånstans i den här stan är heller inte speciellt svårt, man tar bara taxi, kostar oftast bara drygt 10 yuan = ca 10 kr.

Maten är suverän! Kinesisk mat har verkligen goda smaker. Fast det gäller att man tar rätt saker på menyn, de serverar allt möjligt, lamm hjärna hade de en bild på i en restaurang...

På kontoret är det inte många västerlänningar, men mina kinsesiska kollegor är så trevliga så jag umgås med dem. Dock tar man inte fikaraster alls, de jobbar lika flitigt som myror från morgon till em.

Har bestämt mig för att försöka lära mig kinesiska, ska ta lektioner en el två ggr i veckan!

I helgen ska jag upptäcka stan! Nästa vecka ska jag till inre Mongoliet på mässa, häftigt!

Får skriva mer nästa vecka, samt visa bilder.

Stor kram!

Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Hello :)
Tänkte bara säga att om du har tid å lust får du jätte gärna lyssna på mig, sjunger & spelar, i min blogg.
Ha det fint!

2008-04-11 @ 12:20:48
URL: http://LiinneaK.blogg.se
Postat av: Therese

Hejsan!!
Roligt att höra att du är framme och mår bra!

Ser fram emot att läsa mer om hur Bejing är =) Det finns ju säkert en hel del att upptäcka!

Hur är lägenheten? Är den så stor som du trodde? Delar du med någon?

Sköt om dig...
Många kramar!!

2008-04-11 @ 12:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0