Från Chengdu, Kina till Houston, USA

Just hemkommen från Chengu där jag medverkade på en mässa. Chengdu är en av Kinas större städer och är belägen i mitten av landet, 2 ½ h med flyg från Beijing. Var där tillsammans med några kinesiska kollegor från Beijing resp Chengdu. Chengdu var en riktigt fin stad, iaf kring hotellet och mässan för mycket mer hann jag inte se.


image41
Jag tillsammans med kollegor från Beijing kontoret - Tracy och Sonia, och en kollega från Chengdu

image42
På mässan i Ordos, inre Mongoliet, förra veckan. Jag tillsammans med min kollega Hao.

De lokala kollegorna från Chengdu var snälla och tog ut oss på lokala bra matställen. En sak har jag upptäckt - kineserna gillar mat! Det är mkt mat och en massa skålande. Konstigt att de håller sig så smala så mkt som de äter, tjejerna är verkligen petites, fast iofs äter de mat och inte så mkt efterrätter och godis.


Det är lite svårt att prata med dem eftersom de inte kan så bra engelska, även kollegor. Vissa kan tom bli lite ohövliga och varken tittar eller pratar med en, men tror det är för att de är blyga då de inte kan konversera så bra på eng.


Imorgon fm åker jag till en annan mässa i Houston. Har aldrig varit i USA så ska bli superspännande!! Nu måste jag tvätta, ladda kameran, packa och förbereda mig inför resan.


Kramen!

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad fin du är Anna! Förstår att de skickar dig jorden runt på mässor;) Verkar ju inte helt fel att ha lokalbefolkning som guidar i matparadiset.

Kram på dig!

2008-04-29 @ 21:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0