Första veckan i Beijing

Så här ser min lägenhet ut:


image36

Utsikt över Beijing

image37

Kineserna är verkligen trevliga, de flesta. Dock verkar vissa aldrig ha sett en västerlänning förut eftersom de vill ta kort på en. Och stirrar gör dem, ohejdat. Hehe, jag känner mig lite som ett djur på zoo.


I lördags var jag och besökte The forbidden city. Består av en massa palats byggda och använda under dynasti tiden i Kina. Bland annat kunde kejsarens främsta konkubiner bo där (typ älskare, de kunde ha flera tusen och behövde inte ha träffat alla). Stort och vackert ställe med över 9000 rum. Besökte även Jingshan park och Himmelska fridens torg där Mao höll sina tal till folket och där studenter dog under en stor demonstration som hölls i slutet av (tror jag) 80-talet. Båda intilliggande The forbidden city.

image38


Därefter tog jag mig till Silk market och shoppade. Försökte pruta så gott jag kunde!


Jag var helt slut efter allt gående, allt stirrande, allt prutande och allt förklarande till taxi chaufförer vart jag skulle!


Dags att jobba, hej hopp!


Kommentarer
Postat av: Ewie

så fint :D

2008-04-14 @ 02:30:46
URL: http://ewiiie.blogg.se
Postat av: Malin

Wow! Vilken utsikt! Verkar superhäftigt i Beijing och skönt att dina arbetskamrater är trevliga! Jag vill veta mer nuuuuu :) Kramkram

2008-04-14 @ 09:45:00
Postat av: PeeWee

Supernice lya. Kör hårt i Kina... :)

2008-04-16 @ 12:05:27
Postat av: Helena

Vilket äventyr! Låter och ser ut som att det är bra ordnat med boende och så. Lycka till med kinesiskan och allt!

2008-04-19 @ 14:53:00
URL: http://helenas.dagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0