Tjejhelg i Borås

Nyss hemkommen från en helg med tjejerna i Borås, eller "Boran" som Stina säger =)

Det var jag, Stina, Malin, Ida och Sara som träffades för att ta igen lite tappad tid, resten av it-tjejerna kunde inte komma.... men vi hade kul vi ändå! Gick och upptäckte Borås stad lite på dan igår och sen var det party såklart. Vi åt tacos, käkade godis, drack både det ena och det andra och blev nostalgiska över att studenttiden var över och att vi saknade den... När man slutade gymnasiet hade man studentdagen som ett avslut, men nu blev det aldrig riktigt nåt sånt eftersom alla blir klara olika tider.. 4 1/2 år över, bara så där! Vart tog åren vägen...? Vart tog alla kravaller vägen och klassfester? Vi kom fram till att vi saknar rille och ville-festerna, de var klart bäst!!! rille du måste fixa en ny sån snart =)

Här kommer lite galna partybilder från igår kväll =)

image9

image10

image11

Vi gick till Harry's runt tolv-tiden. Där var det proppat med folk, men bra musik! Vi dansade ett par timmar, drack en drink och hade trevligt =) Dock så kan jag bli lite full i skratt ibland av kroglivet, det är så himla förutsägbart... En köttmarknad, det är vad det är. Killarnas blick på dansgolvet är som en laserstråle som går över stället för att hitta ett byte. Jag reagerade igår över att det är många killar som står och dansar själva och försöker "dansa sig in i" ett tjejgäng som dansar, lyckas de inte går de bara helt sonika vidare till nästa potentiella byten. Vid två/tre-tiden är det värst, innan stället stänger. De killar som inte fått ragg börjar få lite panik över att de kanske får gå hem själva, så de börjar frenetiskt att leta efter ett offer som kanske kan tänka sig att gå hem med dem. Detta kanske låter som en brutal syn på krogenlivet, men det är precis så det funkar! Vilket inte betyder att jag inte gillar krogen, jag älskar att dansa med mina kompisar och folk som går på krogen är ofta glada, eventuella bekymmer lämnar man till dan därpå liksom. Så slutsats, jag gillar krogen men kan bli full i skratt ibland =)

Idag satt jag på tåget hem i fyra timmar, när jag kom hem påmindes jag om att mitt badrum fortfarande är "a big mess". Hoppas de fixar det i veckan... Ska ju bjuda hit folk i helgen, inte kul om det luktar avlopp (som det gör nu, mkt!!) i lägenheten.

Så det får vara allt för denna gång. Hej hopp!!

  



Kommentarer
Postat av: Rille

Hehe, av en REN slump hittade jag in här just idag..å vad ser man då? Jo ett hedersomnämnade i form av "rille-och-ville-festerna" hehe kul kul!
Ja det var tider det..herregud vad gamla vi börjar bli ;)
Vilken tur att man har en flickvän som precis börjat komma in i den matchen..går ju att hänga med på några fester då :)
Kul å se att ni hade roligt, schysst att vi killar vart bjudna! :P
Hare! Kramen!

2007-05-20 @ 20:35:29
URL: http://www.hyllenstam.se
Postat av: Henrik2

Kännde då inte av något avlopp... Tack annars för en trevlig lördag!

2007-05-30 @ 20:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0