Mycket resande blir det...

I helgen var vi på kundbesök till Vattenfall i Porjus och LKAB i Kiruna. Det blev en toppenhelg som avslutades med skidåkning i Riksgränsen. Den enda som var lite tröttsamt var tågresan upp i onsdag natt, vi hade bara sittplatser på tåget och jag kunde knappt sova en blund på hela natten... Så jag var rejält trött och sliten när vi torsdag morgon kom fram till Gällivare efter 17 tim på tåget. Bägge studiebesöken var toppen, guiderna var suveräna, men det coolaste var ändå att åka ner i gruvan... Det är som en hel värld där nere...

Det blev fest varenda kväll men den hårdaste kvällen blev lördag. Vi är några som fyller 25 snart och passade på att fira det lite!
image5

image7

Vi bodde på ett vandrarhem i Abisko under helgen. När vi kom dit hade gubben glömt bort att vi skulle komma, men som tur var hade han plats för oss alla 17, tänk om han inte hade haft det, då hade vi stått där... =) Gubben, som btw heter Örjan, skulle visa oss hur bastun fungerade, det var stränga regler om hur den fungerade enligt honom. Fine, vi gick dit med honom hack i hälarna, väl utanför bastun började han gorma om att det här var en fjällbastu och alltså bastar man naken, varpå han kastar av sig sina badbyxor och uppmanar alla andra att göra detsamma! Vi protesterar och han fortsätter att tjata! Jag blev stressad och irriterad, men till slut lät han oss gå in med badkläder. VÄl inne i bastun visade han oss hur man tvättade sig i bastun, hur man skulle hälla vattnet över sig ur hinkar osv... Haha, det var verkligen viktigt att vi gjorde på rätt sätt tyckte han... Mama mia, vi kunde inte göra annat än att skratta åt honom, förutom anna och louise som vid det här laget hade flytt fältet =)

Tja, Örjan och hans fjällbastu var en upplevelse =) Hans son var dock supertrevlig och normal och bjöd oss på färska räkor på söndag kvällen. Vad gäller skidåkningen blev den andra skiddagen en kanondag, massor av sol! Jag var dock lite för girig så nu är jag lite bränd i ansiktet och flagnar.
image6

Ojoj, vad har jag mer att berätta för skoj... Det händer så mkt i mitt liv att jag inte hinner berätta om allt, jag hinner inte ens uppdatera min familj, jag tror tex inte jag kommit ihåg att berätta att jag pluggar spanska på måndagar, haha, ja herregud... men kul har jag! Fast jag i princip aldrig är hemma.

I helgen ska jag iväg igen, till Borås för att festa och umgås med Stina, Malin och Sara, ska bli så kul att se er tjejer!!! miss you...

Och en sak till måste jag berätta, anna persson har anmält bl a mig till Vasastafetten i aug som går från Sälen till Mora. Jag ska springa första streckan på 9,6 km, med uppförsbacke första typ halvan!! Så nu ska jag börja träna seriöst för det, blir en bra morot under sommaren! Ska försöka uppdatera lite här i bloggen hur det går! På tal om träning var jag på Bodypump idag, det är bara ett så jäkla kul pass!

Ikväll är en ledig kväll för en gång skull, och imorrn är man ledig, det blir till att tvätta och gå på promenad.

Just ja, vill bara skriva av mig angående mina blommor... de bara dör.. =( Kan nån som har gröna fingrar höra av sig och ge mig lite tips...!

Bisous!!


Kommentarer
Postat av: Helena Ferry

Hej! Tack så mycket för grattiset - och vad roligt att du också börjat blogga. Kul att se lite vad du pysslar med och hur du har det. Det är ett så bra sätt att hålla koll på folk. :) Jag tog mig friheten att lägga in en länk under "Bloggvänner" på min sida. Hoppas att allt är bra med dig!

2007-05-17 @ 12:22:20
URL: http://helenas.dagar.se
Postat av: Henrik

Hehe, kul att få höra lite mer om Örjan...=)

2007-05-17 @ 21:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0