Blomlådorna på plats!

Hej på er, idag ska jag skriva några rader... Sitter framför tv:n och har precis sett på Postkodmiljonären, duktiga människor de som ställer upp. Idag vann en gubbe 100 000, inte illa pinkat som man säger.

Idag har solen visat sig en hel del vilket varit underbart. Efter att ha planterat bergonier och (nån annan fin blomma som jag inte kommer ihåg vad den heter) i blomlådorna på balkongen satte jag mig och bara njöt av solen. Jag bor i ett stillsamt och skönt område, oftast hör man bara fåglarna kvittra, eller en och annan bil som kör in på parkeringen. Ibland när man sitter på sin balkong funderar man på de människor som bor omkring en, vad de lever för liv och om de också bryr sig om att plantera blommor på balkongen. Jag har ingen kontakt alls med mina grannar, det är bara "hej, hej" om man råkar på varann i trappan. Lite synd egentligen, är det typiskt svenskar kanske? Att titta ner i marken och inte spontan-prata...

Igår hjälpte vi till på ett informationsmöte för aktieägare i ABB. Till vår stora besvikelse kom inte Fred Kindle till mötet (vi hade avsatt tid med honom efter mötet på 10 min), the big boss of ABB. Fast vi fick träffa några andra höjdare, bl a Michel Demaré som håller koll på pengarna i ABB.

image4
Här är vi allihopa på ett gruppfoto.

Efter detta var det tillbaka till jobbet ett tag, därefter träning, och till sist en lugn kväll på Sese-puben. Tack Patrick och alla ni andra som lagade den underbara brasilianska maten, tårtan var bara FÖR god... Mums!

Nästa vecka på ons bär det av uppåt landet med nattåg. Av någon anledning, som jag inte minns, har vi sittplatser och inte liggvagn. Vi måste alltså sova sittandes den natten... Ajaj, kanske lika bra att klunka lite så man däckar =) På torsdag besöker vi vår kund Vattenfall i Porjus och på fredag LKAB i Kiruna. Sen blir det skidor under helgen i Riksgränsen, skoj!!

Nehej nu ska jag vika ihop min tvätt som fortfarande ligget kvar i tvättkorgen. Sen blir det film eller nåt på tv...

Kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej där!
Nu måste jag säga att det är lite dålig uppdatering igen =)
Men jag kanske inte ska klaga eftersom jag inte ens har en egen blogg!

Är på kurs i E-tuna tre dagar, och sen blir det långhelg. Skönt!
Vi ska vara hemma och fixa en massa...

Ha det bra!
KRAMAR

2007-05-15 @ 20:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0