Man ska va tacksam..

..över det man har. Läser "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom, den kan jag rekommendera, den är bra, får en att tänka till lite. Hon pratar bl a om att man ibland bör fundera lite över hur bra man har det. Ibland kan man ju bli lite gnällig och deppa över att man inte klarat en tenta, att dagen har vart allmänt trist eller att man inte har råd att köpa den där ursnygga klänningen. Patetiskt egentligen när man tänker efter, men visst, allt är ju relativt och det skulle ju inte gå att jämt vara asglad över att man tex lever i ett i-land! Men man bör ta en funderare då och då så blir man faktiskt lite gladare över sin tillvaro =)

Måste skriva ett par rader om min punka jag lagade igår, hehe.... Igår gick jag till en cykelaffär för att be dem laga min punka (var för lat och halvt bakis för att orka ta tag i det själv). Nehe de hade inte tid.. "Men köp en slang då, för du kan väl laga en punka själv?" Sagt och gjort, för att inte verka dum ställde jag mig utanför butiken med skiftnyckeln i högsta hugg. När jag 45 min senare äntligen är klar är jag riktigt nöj med mig själv, det gick ju bra =) När jag sedan cyklar iväg... "pschh". F-n! Punka igen... Glasbit i däcket som gjorde hål i den nya slangen. Jäjä, jag går in i butiken igen och flinar lite, mannen bakom disken bara skakar på huvet. 30 minuter senare är jag klar och går in i butiken för att lämna tillbaka grejerna. Håret står åt alla håll, jag har olja över hela händerna och i ansiktet, och jag är jäkligt hungrig och irriterad. "Stackars flicka" säger mannen bakom disken och tycker synd om mig. Jag cyklar hem, dödstrött och aphungrig, men jag lärde mig laga punka, nåt att vara tacksam över =)

Puss på er! 

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hehe, ser fram emot att se dig svischa förbi på cykeln! =)

2007-03-12 @ 22:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0