Syrrans student

Idag har jag varit en stolt storasyster. Min kära lillasyster har tagit studenten! Wieee!! Hipp hipp hurra för Kristina!

image12

image13
Jag, syster och student Kristina, och bror Gustav

När vi i familjen kom till Wenströmska för att se syrran springa ut kände man hela luften pulsera, inte bara utav värmen utan av feststämingen. Alla glada studenter som springer där... Tjejerna har ett stort leende på läpparna trots att klänningen sitter trångt och att skorna är för höga och trånga. Killarna gapar och gårmar skrattandes, dunkar varann i ryggen och bryr sig inte alls om att kostymen är otroligt varm, de är på väg att bli för fulla eller att de redan spillt ner studentmössan. Med hesa röster och fulla av energi springer de upp på scenen för att tacka världen för att de ÄNTLIGEN är klara med skolan. Kommer precis ihåg hur det var, man var helt berusad hela dagen, inte utav skumpa (dock så drack man en del sånt också =) ) utan av total lycka!! Det är som en stor urladdning som man väntat på i alla dessa år man gått i skolan. Och så plötsligt står man där, och allt är SLUT! För första gången i livet får man välja själv vilken väg man ska ta - om man vill jobba, resa, göra lumpen, plugga, ligga hemma och pilla naveln, eller vad vet jag...

Jaja, slut med nostalgin nu =) Jag vill väl egentligen bara säga att studenten är en av mina bästa dagar jag nånsin upplevt. Det är ett steg i livet, en anhalt man passerar.

En liten uppdatering om min träning också... Jag håller ju på och försöker ladda inför Vasastafetten i aug, har kommit igång med att springa nu och har sprungit (läs lunkat =) ) milen några ggr, vilket jag är stolt över! Nu är det bara att fortsätta, ska verkligen försöka hålla igång bra i sommar!

Annars är det inte nåt annat direkt som har hänt tror jag... Badrummet håller de fortfarande på med, det blir ju aldrig klart... *suck* Men nästa vecka har de lovat nu, så annars...!!

Imorgon ska jag njuta av solen. På kvällen blir det släktmiddag, därefter tänkte jag smita in på efterfest på ABBeum, där förmodligen alla traineer och abbare är i full gång med sommarfesten!

Bisous!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0