Snart semester

Bara tre dagar kvar att jobba, sen är det semester, det behövs känner jag... fyra härliga veckor där jag ska slappa, läsa böcker, äta frukost på balkongen i timtal, och bara vara. Ja, alltså jag har ju planerat in en hel del - resa till Gotland, resa till Öland samt ett bröllop. Lagom mkt inplanerat känns det som.

Det sämsta med sommaren är helt klart myggen, har blivit totalt sönderbiten på ena sidan av kroppen, är lite känslig också mot bett så de sväller upp rätt ordentligt... kan ju inte låta bli att klia heller!

Var ute och sprang idag, har kommit av mig lite ett tag men nu är jag på g igen. Kände mig ganska stum i benen, men efter någar km känns det helt ok. Imorrn blir det Body Pump, jag varvar det med springningen. Det e roligt, varje sommar tänker man att nu jäklar ska jag bli vältränad, den här sommaren ska det allt bli av. Men sen blir man aldrig nöjd, så funkar jag iaf, man kan göra förbättringar men inte riktigt se dem utan bara se vidare och tänka på nästa mål. Det gäller att stanna upp då och då och ge sig själv credit för de delmål man uppnår. Det resonemanget går att applicera på allt i livet, man borde ge sig fler dunkar i ryggen för det man klarar av. Jag tror att oftast så kan man va dålig på det, man bara ser vidare på nästa sak man vill uppnå. Jag menar, har man klarat av det, ja då kanske det inte var så svårt? Hm, helt fel tankesätt... Det var svårt, men jag klarade det! That's the way to think =) Har blivit bättre på det, men behöver fortfarande bättra mig...

Har kommit på en sak, jag ska sluta ha på tv:n när jag e hemma, man blir ju stressad av det! All reklam och skit... Igår när jag kom hem la jag mig i soffan och läste en bok, det var helt tyst i lägenheten förutom lite ljud från gatan. Det var helt underbart, blev så avslappnad och somnade sen gott.

Många kramar till er alla, jag är glad att jag har så fina vänner! Vänner kan man aldrig få för många av...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0