25 år gammal

Nu är man närmare 30 än 20. Det känns... bra faktiskt. Jag känner mig redo att vara 25. Det känns som en bra ålder, man är vuxen men fortfarande ung =)

Tack alla för era fina gratulations-sms, telefonsamtal, blommor och presenter. Det är nu man upptäcker hur många vänner man har, känns underbart! Förra helgen var det fika för hela slanten. För en gång skull lyckades jag nog rätt bra får jag säga med alla mina bakverk. Annars brukar det där vara nåt där jag har typ 50 % chans att lyckas. Kommer fortfarande ihåg när jag och nån till glömde pepparkakorna i ugnen på hemkunskapen i skolan, det började lukta bränt och lärarn undrade vad det var. "Ingen aning" sa vi och sprang i smyg iväg och plockade ut den rykande plåten ur ugnen... Så kan det gå.

Vilken härligt solig morgon man vaknade till idag. Jag somnade tio igår kväll, utmattad som man var... Vaknade halv åtta, pigg som en lärka och gav mig ut på morgonpromenad. Inte något jag brukar göra men idag kändes det bara rätt. Solen var på väg upp och värmde redan upp rätt ordentligt. Fåglarna kvittrade och i princip ingen var ute frånsett någon som var ute och rastade hunden. Väl hemma igen unnade jag mig en ordentlig och mysig frukost. Jag älskar att sitta och äta frukost långsamt, höra kaffebryggaren puttra och bara känna att man har hela dan framför sig. Helgen ska bjuda på bra väder, gud vad skönt!

Ikväll blir det middag hemma med familjen, sen vidare till Louise där förmodligen och förhoppningsvis alla sjunger Sing Star för full hals =) Om inte Sverige förlorat i fotbollen vill säga, då kanske det blir mer dyster stämning hehe...

Om en vecka tar syrran studenten, ojoj vilken stolt storasyster jag kommer vara då. Hon har ju blivit så stooooor! =) Det var 6 år sen man själv stod där med blossande kinder och champagneflaskan i högsta hugg. Det var en rolig dag, studenten, mina fötter mådda dock inte lika bra efter att ha haft högklackat på i 24 h, ajaj...

Nu ska jag städa lägenheten, hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis i efterskott! Håller med om att 25 är alldeles lagom! Fast jag fyller 27 nästa gång. Bara tre år kvar till 30...

2007-06-02 @ 10:32:17
URL: http://helenas.dagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0